Chemia w Szkole | 26 luty 2008
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Chemia w Szkole. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Efektywne nauczanie chemii w szkole na podstawie szkolnego eksperymentu chemicznego jest rzeczą konieczną i głęboko uzasadnioną dydaktycznie. Praktyka wykazuje, że nie powinno się nauczać chemii bez stosowania do świadczeń chemicznych i eksponowania praktycznej strony tego przedmiotu.
Przeprowadzanie doświadczeń na lekcjach chemii nieodłącznie wiąże się z realnymi zagrożeniami oraz z problemem utylizacji mieszanin poreakcyjnych. Coraz częściej są to elementy, które skłaniają wielu nauczycieli do rezygnacji z eksperymentów na lekcjach przyrody i chemii. Podwyższenie bezpieczeństwa
na lekcjach i zmniejszenie ilości odpadów po reakcyjnych jest realne, jeśli zredukuje się skalę doświadczeń. Jedną z możliwych do zastosowania w tym przypadku technik jest wykonywanie doświadczeń chemicznych w małej skali. Ogólnie rzecz ujmując, technika ta dotyczy przeprowadzania eksperymentów chemicznych z wykorzystaniem małych ilości substancji stałych (kilkadziesiąt do kilkuset mg) oraz nie wielkich objętości cieczy (do ok. 1 cm3).
(...)
Aleksander Kazubski
Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Chemia w Szkole