Wychowanie w Przedszkolu (temp) | 06 marzec 2008
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Wychowanie w Przedszkolu (temp). Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Zaburzenia w rozwoju dziecka, nie zależnie od przyczyn ich wystąpienia (genetyczne, wrodzone, nabyte w okresie płodowym i po urodzeniu itd.), są na ogół wyrazem zaburzeń przetwarzania informacji przez narządy zmysłów. Przejawiają się one najczęściej jako zaburzenia ruchowe i zaburzenia postrzegania, mają istotny wpływ na rozwój wyższych funkcji mózgowych.
Zaburzenia te mogą występować w różnych kombinacjach i różnym stopniu nasilenia. Niekiedy obserwuje się tylko pojedyncze objawy z danej grupy zaburzeń.
Działania wspomagające i korygujące zaburzony rozwój powinny być uzależnione od wieku, możliwości i stanu dziecka, a program terapeutyczny ustalany, dopasowywany oraz modyfikowany do potrzeb dziecka i jego rodziny. Bardzo ważna jest także indywidualizacja procesu wychowania i nauczania oraz podmiotowe traktowanie wychowanka.
(...)
Izabela Gelleta-Mac
Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Wychowanie w Przedszkolu