Czytelnia Kiosk24.pl

Zobaczyć więcej, niż widać (numer 2/2008)

Wychowanie w Przedszkolu (temp) | 06 marzec 2008


Wychowanie w Przedszkolu (temp)

Zamów prenumeratę tego tytułu

* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Wychowanie w Przedszkolu (temp). Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.

Dziecko wobec zabawy dramatycznej i widowiska teatralnego

Tytuł artykułu zaczerpnęłam z wypowiedzi siedmiolatka na temat teatru, w której w sposób zwięzły została ujęta istota teatru jako sztuki symbolicznej. Moim zdaniem, wypowiedź tę można odnieść tak że do zabaw dramatycznych, których istotą jest przedstawianie zdarzeń za pomocą symbolicznych zastępników: przedmiotów zastępczych, gestów, czynności „na niby”. Rozważania rozpocznę od nakreślenia kierunku rozwoju zdolności do symbolizowania, która to zdolność przejawia się we wczesnym okresie, najwyraźniej w zabawie symbolicznej. Pojawiające się nieco później zabawy dramatyczne stanowią przygotowanie do odbioru widowiska teatralnego. Zabawa jest polem dla wypróbowywania i rozwijania przez dziecko zdolności do symbolizowania, zdolności charakteryzującej człowieka.

(...)

Maria Kielar-Turska

Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Wychowanie w Przedszkolu

Wróć do czytelni