Życie Szkoły | 10 marzec 2008
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Życie Szkoły. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Praca nad wyrabianiem nawyków ortograficznych uczniów jest dla nauczyciela trudnym i odpowiedzialnym zadaniem. Wiele trudności muszą też pokonywać uczniowie.
Czy uczenie się ortografii może być przyjemnością? Oczywiście, gdy będziemy uczyć się bawiąc, zgodnie z tym, co powiedział Glenn Doman:
Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą, im więcej zabawy, tym więcej nauki.
Musimy też pamiętać, że naturalną potrzebą dzieci jest potrzeba ruchu, którą powinniśmy wykorzystywać jako fundament, na którym zostanie zbudowana konstrukcja procesu nauczania – uczenia się. Uczeń aktywny ruchowo podczas zajęć efektywniej pracuje i łatwiej zapamiętuje treści kształcenia. Dlatego chciałabym zaproponować „ortografię w ruchu”. Dzięki tej technice zarówno wzrokowcy, słuchowcy, jak i kinestetycy mogą przyswoić trudny materiał ortograficzny, gdyż zaangażowane są zmysły: słuchu, wzroku, kinestezji; w znacznym stopniu wykorzystana jest pamięć ruchów oraz wyobraźnia, która, jak wiemy, u dzieci jest nieograniczona. Uczniowie uczą się ortografii nie tylko czytając i pisząc, ale także ruszając się, co w ogromnym stopniu za spokaja ich potrzeby, a także dostarcza dużo radości.
(...)
Ewa Baranowska
Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Życie Szkoły