Geografia w Szkole | 02 kwiecień 2008
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Geografia w Szkole. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Scenariusz lekcji geografii w szkole ponadgimnazjalnej
Celem proponowanej lekcji jest wyjaśnienie przyczyn dysproporcji w rozmieszczeniu ludności na Ziemi na przykładzie Azji i Ameryki Południowej.
Wobec nie obowiązującej Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych, techników, uzupełniających liceów ogólnokształcących i techników uzupełniających w Treściach nauczania zagadnieniom ludnościowym poświęcone są trzy punkty:
a) zmiany liczby ludności świata i poszczególnych regionów, czynniki zmian liczby ludności,
b) struktury demograficzne oraz ich ewolucja, fazy rozwoju demograficznego,
c) zróżnicowanie ludności: rasowe, etniczne, językowe, religijne, kulturowe.
Prezentowana lekcja dotyczy pierwszego punktu, a konkretnie dysproporcji w rozmieszczeniu ludności na świecie na przykładzie dwóch kontynentów: Ameryki Południowej i Azji.
(...)
Michał Janosz
Artykuł w całości znajduje się w plikach PDF w dziale Pliko do pobrania w ofercie tytułu Geografia w Szkole