Życie Szkoły | 12 listopad 2008
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Życie Szkoły. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Edukacja wczesnoszkolna, zgodnie z założeniami podstawy programowej zreformowanego systemu oświaty szkolnej, przyjęła charakter kształcenia zintegrowanego.
Wiedza zamknięta dotąd w tradycyjnych przedmiotach szkolnych została skorelowana w bloki tematyczne i skoncentrowana wokół pojęć bazowych. Podręczniki do kształcenia językowego, przyrody, matematyki, a nawet muzyki, zostały zastąpione książkami do kształcenia zintegrowanego, zajmując nadal naczelne miejsce w procesie dydaktycznym. Wydawnictwa przygotowały dla nauczycieli zestawy podręcznikowej „obudowy” w postaci zintegrowanych programów, gotowych scenariuszy zajęć, druków oceniania opisowego, kaset magnetofonowych z nagraniami muzycznymi, a nawet dzienników lekcyjnych, a dla uczniów materiały elektroniczne – płyty CD-ROM. I gdyby nie to, że podręczniki są często jedynym narzędziem poznawania rzeczywistości przez uczniów, można by je traktować – za C. Kupisiewiczem, jako integralny składnik systemu dydaktyczno -wychowawczego (Kupisiewicz 1978, s. 106), który pozwala uczniom najmłodszym na samodoskonalenie, przyswajanie wiedzy i badanie otoczenia (Okoń 1995, s. 297).
(...)
Grażyna Rura
Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Życie Szkoły