Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne | 18 kwiecień 2014
* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.
Sporty zimowe powinny stanowić stałą i ważną pozycję w programie nauczania wychowania fizycznego. W ostatnich latach dzięki m.in. sukcesom polskich sportowców w dyscyplinach zimowych systematycznie wzrasta zainteresowanie aktywnością fizyczną realizowaną w zimowej atmosferze. Popularność ta wiąże się bezpośrednio z większą dostępnością do powstających w okresie zimy tymczasowych lub stałych obiektów sportowych m.in. lodowisk, tras narciarskich, saneczkowych, pagórków przystosowanych do zjazdów usytuowanych w rejonie szkół i ośrodków sportowych.
Z roku na rok zwiększa się też możliwość uczestnictwa coraz większej liczby dzieci i młodzieży w zimowych zajęciach sportowych odbywających się na świeżym powietrzu. Zaliczyć do nich należy:
a) lekcje wychowania fizycznego - odbywające się na śniegu lub lodzie, na odpowiednio przygotowanych obiektach lub w terenie naturalnym;
b) dodatkowe zajęcia sportowe:
- odbywające się w ramach szkolnych zajęć pozalekcyjnych,
- zorganizowane przez inne (niż szkoła) instytucje;
c) zawody sportowe:
- szkolne, z ograniczoną liczbą uczestników - uczniów,
- pozaszkolne, najczęściej masowe z możliwością uczestnictwa nich dowolnej liczby uczniówzawodników, np. Czwartki Łyżwiarskie, masowe biegi narciarskie, rywalizacja w narciarstwie zjazdowym Family Cup itp.
Dzięki możliwości korzystania przez uczniów (czasem również w ramach lekcji wf) z dość licznych obecnie lodowisk otwartych i zadaszonych, wzrasta ich zainteresowanie łyżwiarstwem w wersji jazdy szybkiej, figurowej oraz hokejowej. Jazda na łyżwach po opanowaniu techniki w stopniu podstawowym może być wykorzystana także w innym istotnym dla rozwoju fizycznego młodego organizmu celu.
(...)
dr Dorota Kamień
Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.